Elon Musk, cel mai bogat om din lume, a avut un final de octombrie extrem de aglomerat, după ce a achiziționat rețeaua de socializare Twitter și vrea să o schimbe din temelii. Recent, miliardarul şi-a apărat proiectele sale emblematice, inclusiv lansarea viitoare a unui abonament plătit pentru utilizatorii care doresc celebrul marcaj albastru de autentificare în valoare de 8 dolari.
Elon Musk pregătește lansarea noului Twitter, pe bani: Verificarea extinsă va democratiza jurnalismul şi va da puterea oamenilor
„Verificarea extinsă va democratiza jurnalismul şi va da puterea oamenilor”, a scris el duminică, pe Twitter.
Cel mai bogat om din lume se luptă să liniştească asociaţiile, agenţiile de publicitate şi chiar Organizaţia Naţiunilor Unite, care se tem de un val al discursurilor instigatoare la ură şi dezinformare în reţea, mai ales după ce recent a concediat jumătate dintre angajaţii grupului.
Până în prezent, conturile eligibile (guverne, mass-media, personalităţi politice şi culturale etc.) puteau obţine adăugarea unei bife albastre la profilul lor, ca garanţie a autenticităţii.
Imediat ce a achiziţionat Twitter în urmă cu zece zile, şeful Tesla a lansat o revizie a acestui sistem, pentru ca toată lumea să poată obţine celebra insignă, şi alte instrumente practice, abonându-se la „Twitter Blue” cu 8 dolari pe lună.
Lansarea, amânată pentru miercuri, 9 noiembrie
Pe iPhone, aplicaţia mobilă a reţelei de socializare menţionează deja o nouă formulă, dar lansarea acesteia a fost amânată pentru miercuri, a doua zi după alegerile parlamentare din SUA.
„Puterea oamenilor: contul tău va primi o bifă albastră, la fel ca celebrităţile, companiile şi politicienii pe care îi urmăreşti deja”, promite acum Twitter.
Dar pentru mulţi observatori, certificarea conturilor trebuie să permită garantarea autenticităţii schimburilor pe platformă. Ei se tem în special de apariţia unor conturi certificate false.
„În viitor, conturile de Twitter care folosesc identitatea altcuiva, fără a specifica în mod clar acest lucru, vor fi suspendate definitiv”, a spus duminică Elon Musk.
„Orice schimbare de nume va provoca o pierdere temporară a bifei albastre”, a mai adăugat el.
Ppseudonimele sunt încă permise atâta timp cât acestea nu urmăresc să „înşele intenţionat” şi a discutat despre crearea unui alt brand pentru personalităţile publice, a mai spus Musk.
„Twitter trebuie să devină de departe cea mai de încredere sursă de informaţii din lume. Aceasta este misiunea noastră”, a spus el
„Şi pentru a face asta, voi lăsa pe oricine să-mi dea bani pentru a apărea ca o sursă legitimă de informaţii, în loc să garantez că toate sursele legitime de informaţii sunt autentificate corespunzător”, a reacţionat un utilizator.
„Ilustraţi problema”, a replicat Elon Musk. „Jurnaliştii care cred că sunt singura sursă legitimă de informaţii, aceasta este marea minciună”.
Mark Zuckerberg îl copiază pe Musk și începe concedieri masive
Meta, compania mamă a Facebook, ar putea începe miercuri concedieri pe scară largă, potrivit unui articol publicat de Wall Street Journal, citat de CNBC.
Disponibilizările ar putea afecta mii de angajaţi, se arată în articol, iar restructurarea forţei de muncă ar marca prima reducere majoră a numărului de angajaţi din istoria Meta.
La sfârşitul lunii septembrie, compania a raportat că are peste 87.000 de angajaţi.
Acţiunile Meta au scăzut cu 73% în acest an, la cel mai redusnivel atins de la începutul anului 2016, iar gigantul reţelelor sociale a înregistrat în 2022 cea mai slabă performanţă în cadrul indicelui S&P 500.